Wednesday, September 15, 2010

ගාල්ලේ රෝහිත - නූතන ආශ්චර්යමත් ශ්‍රී ලංකාවේ පෙරගමන්කරුවා ඔබයි!!!!!





පශ්චාත් යුධ ශ්‍රී ලංකාවේ දේශපාලන භාවිතාවේ ප්‍රායෝගික ස්වරූපය එළිදැක්වීමට අවංකව කටයුතු කරමින්, විහාර මහා දේවී උද්‍යානය අසල කණුවක් උඩට වී අතිගෞරවණීය ජනාධිපති උන්නාන්සේ බැහැදැකීමට මාරාන්තික උපවාසයක නිරත වූ ගාල්ලේ රෝහිතට අපගේ ගෞරව පූර්වක ස්තූතිය. ජනාධිපති වන්දනයේ යෙදෙන ලංකාවේ නිදහස් මාධ්‍යයට ජනතාව කඩේ යැවීම සඳහා තවත් පුවත් උල්පතක් මතු කිරීමට පිටුපසින් දිවෙන ප්‍රබල සමාජ, දේශපාලනික පසුබිම මතුකරගැනීම-

-අනාගත ශ්‍රී ලංකාවේ ස්වරූපය තේරුම් ගැනීම සඳහා අතිශයින්ම වැදගත් වනු ඇති බව මේ ලියුම්කරුගේ විශ්වාසයයි. දකුණේ සිංහල බෞද්ධ ජනයා ප්‍රමුඛ පිරිසගේ අවිඥානයේ ප්‍රබලතම ස්ථානය අත්පත්කරගැනීමෙන් අනතුරුව වත්මන් ආණ්ඩුවේ ප්‍රධානතම ප්‍රචාරණ අයිකනය බවට පත්වූයේ "රාජපක්ෂ ජනාධිපති"වරයාය. එහි භෞතික තත්ත්වය වඩාත් ඉස්මතු කරමින් ජනපතිවරයා තමන් වටා සුවිසල් බලතල ප්‍රමාණයක් රඳවා ගත් අතර, ඊට අමතරව තමන්ගේ සහෝදරයින්ටද රාජ්‍යයේ අතිවිශාල බලතල හා සම්පත් ප්‍රමාණයක හිමිකාරීත්වය පැවරීය. සැබැවින්ම මෙකී සහෝදරවරුවන් තුලින්ද මහජනතාව වෙත නිරූපණය වූයේ මහින්ද රාජපක්ෂ ප්‍රතිරූපයමය. චන්ඩිකම් හා ත්‍රස්තවාදය පිළිබඳව වන ප්‍රතිරූපයක් හෝ කපටිකම්, වංචාකම් හා ගේම් කාරයෙක් ලෙස ප්‍රතිරූපයන් ජනතාව තුළ ඉස්මතු වුවද මහින්ද රාජපක්ෂ නොමැති රාජපක්ෂ පවුලක් හෝ වත්මන් ආණ්ඩුවක අනන්‍යතාවයක් තවමත් බිහිවී නොමැත.

එක් පසෙකින් සංකේතීය ලෙස අනන්‍යතාවය ජනාධිපතිවරයා වටා ගොඩනැගෙන විට අනෙක් පසින් භෞතික තත්ත්වයන්ද, ඊට සමාන්තරව ඔහු වටා (ජනාධිපති හා ඔහුගේ පවුල) ගොඩනැ‍‍ඟෙන විට රටේ පවතින සියළු යාන්ත්‍රණයන් පසෙකලා එක් පුද්ගලයෙකු වෙත සාමාන්‍ය ජන විඥානය ගොණු වීම වළකනු නොහැක. මෙය තව දුරටත් විස්තර කරන්නේ නම් පසුගිය සමයේ පැවති සියළුම මැතිවරණයන් ආණ්ඩු පක්ෂ‍ය ජයග්‍රහණය කළේ ජනාධිපතිරයාට ඇති ජන පක්ෂපාතීත්වය නිසාය. මහජනයා ඡන්දය දුන්නේ කුප්‍රකට ප්‍රාදේශීය දේශපාලඥයින් වෙනුවෙන් නොව තමන්ගේ මහා සතුරා පරාජයට පත්කළා යැයි වෙළඳ ප්‍රචාරණය විසින් නොකඩවා දක්වමින් සිටි පුද්ගලයා වෙනුවෙනි.

මේ තත්ත්වයන් රාජපක්ෂ රෙජීමය විසින් (රාජපක්ෂ පවුල හා එහි බුද්ධිමය කොටස් හසුරුවන පිරිස) හොඳින් අවබෝධ කරගෙන තිබිණි. තමන්ව විකුණා තවත් පිරිසකට සැපවිඳීමට ඉඩ නොදුන් රාජපක්ෂවරු සිය ගෝත්‍රික ලක්ෂන ප්‍රකට කරමින් තමන්ගේ විස්තෘත පවුල වටා සියළු සම්පත් ඒකරාශීකරණයෙහි යෙදුණි. ගෝඨාභයගේ සිට චමල් දක්වාද, සජින් වාස්ගේ සිට සුරත් බන්ධු දක්වා වූ ක්‍රියාමාර්ග සිදුවන්නේ මෙනිසාය. ඩලස්ට හෝ මර්වින්ට, විමල් ට හෝ චම්පිකට කිසියම් වරප්‍රසාදයන් ලැබුණේ යැයි කිවහැකි වුවද, පසුගිය කාලයේ කැබිනට්ටුවේ සිදුවීම් (විමල්ගේ යෝජනා ඉවත්කිරීම) හෝ තරුණ සේවා සභා‍ව සම්බන්ධ සිදුවීම් (නාමල් රාජපක්ෂ ඇඟිලි ගැසීම) වලින් පෙනී යන්නේ, ජීව විද්‍යාත්මක පවුලට අයත් නොවන පිරිසට කටු හැරුණු කොට මස් හම්බවන්නේ සීමාන්තිකව බවය.

සංකල්පීය හා භෞතික තත්ත්වයන් රාජපක්ෂ වටා ගොඩනැඟුණු විට ගාල්ලේ රෝහිත විසින් තමන්ගේ ගැටළුව සඳහා සෘජුවම ජනාධිපතිවරයා මුණගැසීමට ඉල්ලීමක් කිරීම පවතින සමාජ දේශපාලන වටපිටාව අනුව අතිශයින්ම නිවැරැදි ක්‍රියාවකි. රාජපක්ෂ ජනාධිපති වටා පවතින රාජපක්ෂ පවුලේ පරිපාලන යාන්ත්‍රණය තේරුම් ගැනීමට තරම් මුහුකුරා නො‍ගිය ගාල්ලේ රෝහිත, තමන්ගේ මනසට තේරුම්ගත හැකි පරිදි වඩාත්ම නිවරැදි ස්ථානය ආමන්ත්‍රණය කිරීමට උපක්‍රමයක් ලෙස කණුවක් උඩ උපවාස කර ඇත. මෙහි පංචායුධ විසින් එක්සත් ජාතීන් ඉදිරිපිටදී සිදුකළ මාරාන්තික උපවාසය මෙන් උපක්‍රමිකව අසාර්ථක හෝ බලපෑම් කළ යුතු නිවරැදි ස්ථානය මඟහැරීමක් හෝ සිදුව නොමැත.

රටේ සාමාන්‍ය ජනවිඥානයට අනුව සියල්ල කළ හැකි සර්වබලධාරී ප්‍රජාතාන්ත්‍රක ජනනායකයා ජනාධිපතිවරයාය. ඊට ‍භෞතිකව අභියෝගයක් විය හැකි දා හත්වැනි සංශෝධනය හෝ, විශ්ව මානව හිමිකම් මූලධර්ම, සම්භාව්‍ය ප්‍රජාතන්ත්‍රවාදයේ මූලධර්ම තවදුරටත් ලංකාවට වලංගු නොමැත. මේ නිසා රටවැසියාගේ ආකල්පයන් ඉටුකළ හැකි තත්ත්වයක් ජනාධිපතිවරයා සතුව ඇත. ඔහු විසින් දැන් සිදුකළ යුතු වන්නේ තමන් වෙත පැමිණෙන පිරිස් ලබාදෙන ලබන ගැටළු සඳහා සිය විස්තෘත පවුලේ පරිපාලන යාන්ත්‍රණය මඟින් පිළිතුරු සපයා දීම නොවේද?

ගාල්ලේ රෝහිත, ඔබට ජය...! නූතන ආශ්චර්යමත් ශ්‍රී ලංකාවේ පෙරගමන්කරුවා ඔබය.

(මෙම ලිපිය බූන්දි වෙබ් අඩවියේද සටහන් වුණි)

Wednesday, September 8, 2010

කුම්භලාකරවල කෑ බළලා මළපහ කරන තෙක් බලාසිටීම නොහොත් අමන ලාංකිකයින්ගේ හිස් වැඩ


ලංකාවේ මිනිස්සුන්ගේ ඓතිහාසික ගොන් කං ගැන අපි අහල තිබුණ විතරයි. ජීවිත කාලය පුරාවටම පොඩි පොඩි අමන වැඩ දැකල තිබුණට 83 කළුජූලිය හරි, ඊටත් ඉස්සෙල්ලා 78 ජේ ආර්ට ‍උමතු ලෙස සහයෝගය දැක්වීම වගේ දේවල් පිළිබඳව ඇස්පනාපිට අවබෝධයක් ලබාගන්න හැකියාවක් තිබුණේ නැහැ. ලංකාවේ මිනිස්සුන්ගේ තියෙන හිස්බව, මෝඩකම, තුන්වැනි ලෝකයේ රටක් විදිහට තවදුරටත් පැවතිය යුත්තේ ඇයි කියන දේවල් වලට හොඳ පිළිතුරු රැසක් මේ කාලසීමාව තුලදි අපට අත්දකින්න ලැබෙනවා.


මර්වින්ව සියළු චෝදනාවලින් නිදහස් කිරීම, ෆොන්සේකාගේ ජනරාල් තනතුර පහළ දැමීම වගේ දේවල් අපිට දුරස් දේවල් වගේ දැනුනත් අපි කාටවත් ඉන් සිදුවන බලපෑ‍ම මඟහරින්නට නොහැකි ව්‍යවස්ථා සංශෝධනයක් දැන් සිද්ධ වෙලා. එක් පුද්ගලයෙක් වටේ අසීමිත බලයක් ගොඩනැඟීම සඳහා ලංකාවේ අමන ජනයා පොරකන විට ප්‍රජාතන්ත්‍රවාදය කියන මේ නාමික‍ දේශපාලන දෘෂ්ඨියෙන් ඉල්ලා අස්වීමේ හැකියාවක් තියෙනවනම් කොච්චර හොඳද කියලා හිතෙනවා.


ලංකාවේ උදේ හවා බණ කියන චීවරධාරීන්ට අනුව "වෙනස්වීම" කියන නියමය ගණන් ගන්නේ නැතුව පිස්සන් රැලක් වගේ හූ කිය කියා සියළු බලයන්ගෙන් අගතැම්පත් රජෙක් තනන්ට යන අමන බහුතරය සැබැවින්ම මේ දේවල් ගැන හැඟීමක් තියෙනවද කියන එක සැකයක්. ව්‍යවස්ථාව ගැන ඇති අවබෝධයට වඩා මේ සංශෝධනයට සහාය දක්වනන් තුළ ඇත්තේ ස්වපුද්ගල අභිමථාර්ථයන් ඉටු කරගැනීමේ අදහසක්. තමන්ගේ තනතුරු, සැපපහසුකම් ගැන හිතන ආණ්ඩුවේ මන්ත්‍රීවරු, නොකැපී බේරෙන්න හදන වාසුදේව ඇතුලේ දක්ෂිනාංෂික නාමික වම්මු, ලැබෙන අල්ලස්වලින් හත්මුතු පරම්පරාවක් ගොඩදාගන්න දඟලන යූඇන්පී මන්ත්‍රීවරු මෙන්ම ප්‍රදේශයේ දේශපාලඥයාට ගොට්ට අල්ලා තමන්‍ව ගොඩදාගන්න දඟලන පිරිස් මේ බහුතරය අතර බහුලයි.


කොටුවෙන් පිටතට ඇවිත් බලන ඕනම කෙනෙක්ට ඉතා පහසුවෙන් අවබෝධ කරගත හැකි කරුණු කිහිපයක් තියෙනවා.

1. ලංකාවේ සමාජ දේශපාලන අවකාශයට අත්‍යවශ්‍යයෙන්ම සිදුවිය යුතු කරුණු කාරණා කිසිවක් මේ සංශෝධයෙන් ඉළක්ක වන්නේ නැහැ.

2. මේ සංශෝධනය හුදෙක්ම රාජපක්ෂ ජනාධිපතිගේ පුද්ගලික අවශ්‍යතාවන් මතම පදනම් වූවක්. එය ශ්‍රී ලංකා නිදහස් පක්ෂයට වත් සාධනීය බලපෑමක් කරයි කියලා දිගුකාලිනව බලාපොරොත්තු වෙන්න බැහැ.

3. ආණ්ඩුව විසින් මෙහෙයවෙන් ජනප්‍රියවාදී මාධ්‍ය මෙහෙයුම ඇතුළේ සාමාන්‍ය ජනයාගේ සිතීම නිෂ්ක්‍රීය කිරීමට උත්සාහ කරනවා.


අසීමිත බලයක් ඒක රාශී වීම වෙනුවෙන් පෙනී ඉන්නට සිදුව ඇති පිරිස් වෙත දකින්නට ඇති පොදු ලක්ෂනය වන්නේ, ඔවුන් විසින් රෙජීමයේ අයුතු ඉපැයීම් වලින් කටුවක් හෝ ලෙව කෑමට ඇති ආසාවත්, අශුද්ධ බල කේන්ද්‍රීකරණය තුලින් තමන්ටත් ආරක්ෂාවක් ලැබෙන පරිදි එල්ලී සිටීමට හැකියාවක් ලබාගැනීමත්ය. ඒ හරහා ක්‍රියාත්මක රාජ්‍ය මාධ්‍ය පමණක් නොව පුද්ගලික මාධ්‍ය බහුතරයක් පවා රාජපක්ෂ රෙජීමයේ ජනප්‍රියවාදී ප්‍රචාරණයට රුකුල් දෙමින් ලංකාවේ හිස් මිනිසුන්ට පෙර නොවිඳි උත්තේජනයක් ලබා දෙමින් පබාගේ සිට වහින්න මුතුවැස්සක් දක්වා වූ රමණයේ සුරාන්තය අත්කර දෙති. ඒ ලබන ආතල් එක තවත් කාලයක් මෙකී ගොන්රැළ නිහඬව තබා ගැනීමට ප්‍රමාණවත්ය.


මෙකී ව්‍යවස්ථා සංශෝධනයේ ඇති නිශේධනීය භාවය ගැන තාක්ෂණික ලෙස ප්‍රශ්ණ කරමින් තර්ක විතර්ක කළාට ලාංකිකයින්ට වැඩක් වන්නේ නැත. රාජපක්ෂ විසින් ලබාදුන් ආතල් එකෙන් ගැහැණු පිරිමි සියළු දෙනා එකී පවුල වෙත අන්ධ ලෙස ආකර්ෂණය වී ඇත. දැන් අපට සිදුව ඇත්තේ කුම්භලාකරවල කෑ බළලාට මෙන් ලාංකිකයින් විසින තමන් විසින් භක්ෂණය කළ දෑ මළපහ කරන තුරු බලාසිටීමටය.



Tuesday, August 3, 2010

මර්වින්ව පත්කරගත් ජනතාව වැට බැඳීමට අමතරව කළ යුතු තවත් දේ!

මර්වින් සිල්වාගේ අළුත් වීරක්‍රියාව දැන් ලංකාව පුරාම ප්‍රසිද්ධයිනේ.........
ඉතිං මේ හැම කුප්ප වැඩක්ම පිටිපස්සේ ඉන්න ශක්තිමත් යෝධ හෙවනැල්ල අපේ අතිගරු මහරජාණන් කියලත් අමතක කරන්න එපා.

කොහොම වුනත් මර්වින්ව ගම්පහ දිස්ත්‍රික්කේ ලක්ෂයකට වැඩි මනාපත් එක්ක තෙවැනි තැනට මනාප දීලා තෝරා පත්කරගත්තු මහජනතාව ගස් බඳිනවා හැර තවත් කළ යුතු යමක් ඔබ යෝජනා කරනවාද???

ඔබේ අදහස් නිදහසේ ලියන්න...සයිබර් අවකාශයේ කියන දේවල් බෞතිකව කරන්න යන එක වෙනමම දෙයක් නිසාත්, තවමත් මේ ගෝත්‍රික ආන්ඩුව සුළුතරයක් වූ හිතන්නනගේ සයිබර් සිතිවිලි වලට සම්පූර්ණයෙන්ම වැට බැඳලා නැතිනිසාත් හිතේ ඇතිවන ඕනෑම අදහසක් පළකරන්න බය වෙන්න එපා..මම ඇනොනිමස්ලටත් වැට බැඳලා නැහැනේ.

Monday, July 26, 2010

‍ලෝක සිනමාවෙන් - Children of Heaven




ළමයා යනු කුඩා වැඩිහිටියෙකු නොවේ යැයි කියමනක් ඇත. එහි සැඟව ඇති අර්ථය යනු ළමා ලෝකය යනු වැඩිහිටියෙකුගේ ලෝකයට හාත්පසින්ම වෙනස්වූවක් බවයි. එකී අපූර්ව ලෝකය සිනමාත්මකව නිරූපණය කිරීමට සම්මානනීය ඉරාන සිනමා අධ්‍යයක්ෂකවරයෙක් වන මජීඩ් මජිඩි විසින් දරණ ලද සාර්ථක උත්සාහයක් 1997 වසරේදී "Children of Heaven" ලෙසින් එළිදැක්විණි. ළමා සිනමාව ප්‍රමිතියකින් තොර නිර්වචනයන්ට යටත් කොට ඇති ලංකාවේ ළමුන්ට භාෂාව බාධාවක් නොවේ නම් සැබැවින්ම රසවිඳිය හැකි නිර්මාණයක් ලෙස හඳුන්වා දිය හැකිය. සිනමා භාවිතය, ඉරාන සංස්කෘතිය, ළමා මනසේ හැසිරීම, උසස් සිනමා කෘතියක තිබිය යුතු බොහෝ ලක්ෂණයන්ගෙන් පරිපූර්ණ "Children of Heaven" චිත්‍රපටය 1998 වසරේදී ඔස්කා සම්මාන උළෙලේ හොඳම විදෙස් චිත්‍රපට වෙනුවෙන් නිර්දේශිත නාමයන් අතරටද, එක්විය.


අලී කියන පුංචි ළමයා එයාගේ කුඩා සහෝදරියගේ කැඩිච්ච පාවහන් යුවළ අළුත්වැඩියා කරගෙන ගෙදර එනවා. අතරමඟදි නිවසට අවශ්‍ය වෙනත් බඩු ගන්න කියලා හිතලා ඒ පාවහන් යුවළ වෙළඳසලක පිටතින් තියෙන රාක්කයක් මත තියනවා. එතනට එන පරණ බඩු ගන්න වෙළෙන්දෙක් වෙළඳසැලේ පරණ බඩු කියලා හිතලා ඒ පාවහන් යුවළත් අරං යනවා. මේ සිද්ධිය අලීගේ ජීවිතේම වෙනස් කරන්න හේතු වෙන්නේ එයාගේ සහෝදරියට පාසැල් යන්න තියෙන එකම සපත්තු කුට්ටම ඒක වීමත්, එයාලගේ තාත්තට අළුත් සපත්තු කුට්ටමක් අරං දෙන්න වත්කමක් නොවීමත් හින්දා. කොච්චර ආර්ථික අපහසුකම් තිබුණත් පාසැල් යන්නත් ඕන. පාසැල් යනකොට සපත්තු දාන්නත් ඕන. ඒත් අයියටයි නංගිටයි තියෙන්නේ එක පාසැල් කුට්ටමයි. හැබැයි වාසනාවකට වගේ මෙයාලා දෙන්නා ජීවත් ඉන්නේ ඉරානේ. ඒ කියන්නේ කාන්තා පාසැල් තියෙන්නේ උදේ වරුවේ, පිරිමි පාසැල් තියෙන්නේ හවස් වරුවේ. කාන්තා පාසැල් අවසන් වෙන වෙලාවෙම පිරිමි පාසැල් ආරම්භ වෙනවා. අයියා යෝජනා කරනවා එකම සපත්තු දෙක මාරු කරගෙන දාගන්න, නංඟිගෙ සපත්තු දෙක හොයාගන්නකං. ඉතිං නංගි සාරා ලැජ්ජාවෙන්, කවුරුහරි දකීවිද කියලා සැකෙන් වගේ පිරිමි සපත්තු කුට්ටම දාගෙන ගිහිං පාසැල අවසාන වුණු සැණින් වේගෙන් දුවගෙන දුවගෙන එනවා. එයාගේ අයියා මඟ බලාගෙන ඉන්නවා නංඟිගෙන් සපත්තු කුට්ටම ගන්න. මේක මේ දෙන්නගේ රහසක් හින්දා කවුරුත් දකින්නත් බැහැ. අලීගේ පාසැලට වෙලාවටම යන්නත් ඕන. ඒත් ඉතිං නංඟි එනකං ඉඳලා සපත්තු මාරුකරගෙන පාසැලට දුවගෙන යනකොට නියමිත වෙලාවට වඩා විනාඩි කිහිපයක් පරක්කු වෙන එක අහන්නත් දෙයක්ද?‍ ඒත් ඉතිං වෙලාවට වැඩකරන්න පුරුදු කරවන කොට මිනිස්සුන්ට ජීවිතේ වෙන බාධක, ප්‍රශ්ණ ගැන හිතන්නේ නැහැනේ.


කොහොම වුනත් වැඩිහිටි ඇසුරෙන් කිලිටි නොවුණු මේ අයියයි, නංගියි දෙන්නට දෙන්නා හරිම ආදරෙයි. ඒක හින්දා තමන්ගේ සපත්තු දෙක අයියා නැතිකළා කියලා තාත්තාට කියන්නෙත් නැහැ. නංඟිට සිදුවුණ අඩුපාඩුව අයියා දන්න හින්දා එයා කොහොමහරි උත්සාහ කරනවා නංඟිගේ අඩුපාඩුව සම්පූර්ණ කරන්න. ඔහොම හැල හැප්පිලි සහිත ජීවිතේ ගලාගෙන යන අතරේ දවසක අලී දකිනවා අන්තර් පාසැල් මැරතන් තරඟයක තෙවන ස්ථානය සඳහා සපත්තු ජෝඩුවක් තෑගි හම්බවෙනවා කියලා දැන්වීමක් පළකරලා තියෙනවා. ඒත් අවාසනාවකට ඒකට අවශ්‍ය තේරීම් තරඟ පවත්වලා ඉවරයි. අලී මේකට සහභාගී නොවුනේ එයාගේ සපත්තු දෙක කැඩෙයි කියලා බයටයි. ඒත් අලී එයාගේ උත්සාහය අත්හරින්න සූදානම් නැහැ. ඒ වුණත් අලීට මේ තරඟාවලියට යන්න පාසැලෙන් ඉඩ ලැබෙයිද? එහෙම ඉඩ ලැබුණත් එයාට දිනන්න අවස්ථාවක් ලැබෙයිද? දිනුවත් එයාට සපත්තු දෙක එයාට ලැබෙයිද? මේ ප්‍රශ්ණ වලට පිළිතුරු හොයන්නනම් චිත්‍රපටිය බලන්න වෙනවා.


ළමා ලෝකය සුන්දරයි කියලා හැමෝම කියනවා. ඒකට ළමයින්ගේ හැඟීම් අවංක වීමත් එක හේතුවක්. වැඩිහිටියෝ වෙලා පසුකාලීනවා තමන්ට මෙන්ම අනුන්ටත් වංක වෙලා කටයුතු කරාට ළමයි එහෙම නැහැ. සාරා නංඟි තමන්ගේ අයියට ආදරෙයි. එයා දන්නවා තමන්ගේ තමන්ගේ අයියා අතින් වැරැද්දක් වුණු බව තාත්තාට කිව්වොතින් තාත්තා එයාට දඩුවම් කරන බව. තාත්තට සල්ලිත් නැති එකේ අළුත් සපත්තු දෙකක් ගන්න කරදර කරන්නත් හොඳ නැහැ. මේ අවංක හැඟීම් වලට පිටින් ගිහිං අයියගෙන් පළිගන්න තරම් සාරා නපුරු වෙලා නැහැ. සිද්ධිය වුනේ කොහොම වුනත් දෙන්නා පොරොන්දු වුණු විදිහට වැඩ කටයුතු කරගන්න ඕන. දවසක් සාරාට පාසැලේදි විභාගයක් ලියන්න තිබුණා, ඉතිං සාමාන්‍යයෙන් පංති ඇරෙන වෙලාවට ගෙදර යන්න විදිහක් නැහැ. ඒත් සාරා දන්නවා එයාගේ අයියා අලී සපත්තු දෙක ගන්න මඟ බලාගෙන ඉන්නවා කියලා. විභාගේ ගැන හිතන්නේ කොහොම ද ? සාරා විභාගය අතරමඟදි නැඟිටලා යනවා. විභාගයක් ‍කියන එක සාරාට තරඟකාරී දෙයක් නෙවෙයි. එයා සාමාන්‍ය ලෝකේ තියෙන තරඟකාරී කමට හුරුවෙලා තිබුනේ නැහැ. අනිත් කෙනා ගැන නොසළකා තනියෙන් විභාගේ ඉහළින් සමත් වෙනවට වඩා එයාට තමන්ගේ පොරොන්දුව ලොකුයි.


ළමා ලෝකයට අදාළ සංවේදී සිදුවීම් ගණනාවකින් මේ චිත්‍රපටය සමන්විත වෙනවා. ළමා ‍ලෝකය ගැන කතා කරන අතරතුර වැඩිහිටියන්ට වෙනමම රසවිඳිය හැකි සිදුවීම් ඇතුලත් විමෙන් චිත්‍රපටය වඩාත් ගැඹුරු ස්වභාවයකට ආරෝපණය වෙනවා කිව්වෝත් නිවැරැදියි. චිත්‍රපයට සඳහා ස්වභාවික දර්ශනයන් ඇතුලත් කිරීමට වෙහෙසී ඇති මජිඩි නගරය තුළ හා පාසැල තුල ඇති දර්ශන සඟවා තබන ලද කැමරා වලින් රූගත කළ බව සඳහන් කරනවා. තමන්ගේ පළමු සිනමා රංගනයට ඉදිරිපත් වන ප්‍රධාන චරිත රඟපාන ළමුන් දෙපළ වන ෆාරොක් හෂ්මියන් (අලී) සහ බහරේ සෙඩිකි (සාරා) අතිවිශිෂ්ඨ රඟපෑමක් සිදුකරන බව ජාත්‍යන්තර විචාරකයින් සඳහන් කරනවා.


ළමා මනස තමන්ට ඕන විදිහට සකස්විය යුතුයැයි ඒකාධිපති මතයක් දරණ ඊට අරක්ගත් ලාංකික ඊනියා සිනමා කරුවන් විසින් මෙවැනි ළමා චිත්‍රපට අනිවාර්යෙන් නැරඹිය යුතුමය. ඉතා විශිෂ්ඨ නිර්මාණයක් වුවද මෙය ලාංකික ළමුන්හට විඳීමට අපහසු විය හැක්කේ භාෂාව සහ සන්දර්භය සමීප නොවීම හේතුකොටගෙනය. ලංකාවේ ළමුන් වෙත සමීප විය හැකි, වින්දනයෙන් යුතු සිනමා නිර්මාණයක් අනාගතයේ කවදාකහෝ බිහිවීමට නම් මෙවැනි චිත්‍රපටයකින් ලබා ගත හැකි ආදර්ශ බොහෝ වේ යැයි මම විශ්වාස කරමි.

Wednesday, June 30, 2010

බෑන්කී මූන්ගේ නියෝජිතයින් හා අන්තයන් ද්විත්වය


එක්සත් ජාතීන්ගේ මහලේකම්වරයා විසින් ලංකාවේ ආණ්ඩුවටම පිදුරු ගහක් සපයා ඇත. එල්ටීටීය බිඳවැටීමෙන් පසු හතුරෙක් හොයාගැනීමේ අපහසුතාවයෙන් පෙළුණු ආන්ඩුව මහත් අපහසුතාවයකට පත්විය. කොටින්ම ආණ්ඩුවට තමන්ගේ මතවාදී හිතවතෙකු වන සරත් ‍ෆොන්සේකාව කෘතීම හතුරෙක් බවට පත්කිරීමට සිදුවිය. ඇත්තටම දෙයක් නොකර ගසා කමින් ජීවිත් වන ආණ්ඩුවට ජනතාව රැවැට්ටීම සඳහා කුමන හෝ උපාය මාර්ගයක් අවශ්‍යය. ඒ සඳහා පොදු හතුරෙකු අනිවාර්යෙන් අවශ්‍යය.

දැන් ආණ්ඩුවට රටේ ඇති සැබෑ ප්‍රශ්න අමතක බෑන් කීන් මූන්ට එරෙහිව නාමිකව, ජනප්‍රියවාදීව කටයුතු කළ හැකිය. ‍රටේ බඩුමිළ, ජිවන තත්ත්වය, විරැකියාව, ආර්ථික අර්බුද සියල්ලට නිදහසට හේතුව ලෙස "බැන්කී මූන්"ව ඉදිරිපත් කළ හැකිය.

මධ්‍යස්ථව ගතහොත් මෙය ඉතා සුවිශේෂී තත්ත්වයකි. එක් පසෙකින් ඒකාධිපති වියරුවක් සහිත පාලකයෙක් සදහටම රට තමන්ට ලියාගැනීමට ‍සැරසෙයි. ඔහුගේ මේ ඒකාධිපතිබාවයට විරුද්ධ විය යුතුය. අනෙක් පසින් තුන්වැනි ලෝකයේ රටක් ලෙස බටහිර රටවල් අපේ රටවල් වලට නාස්ලණුව දැමීමට සැරසෙයි. මෙකී තත්ත්වයන් දෙකම අන්තයන් දෙකකි.

මේ මොහොතේ අපි ඉතා අවධානයෙන් කටයුතු කළ යුතු අතර වඩා නිවරැදි තීරණය ඉතිහාසය විසින් සම්මත කෙරෙනු ඇත. මේ උත්සාහය ඒ වෙනුවෙන් සාධනීය සංවාදයක් ගොඩනැඟීමටයි.

Monday, June 28, 2010

මහාචාර්ය ජගත් වීරසිංහත් රාජපක්ෂ තුරුලටද??


දැන් ලංකාව ශුද්ධ වූ ඒකීය රාජ්‍යයකි. එහි එකම නායකයා පර්සි මහේන්ද්‍ර රාජපක්ෂය. මෙහි පවතින එකම මතවාදය රාජපක්ෂවාදයයි. සුවිශේෂීත්වය නම් මෙකී මතවාදය නියෝජනය කරන්නන්ගේ ඇති විවිධත්වයයි. එක් පසෙකින් මාක්ස්වාදය, ට්‍රොස්කිවාදය, පශ්චාත්නූතන වාදය අදහන පිරිස් සිටියදී ඔවුන්ට සම්පුර්ණයෙන් ප්‍රතිපක්ෂ ජාතීවාදී, වර්ගවාදී, සිංහලනාසිවාදීන් අනෙක් පසින් සන්නද්ධව ඇත. අනෙක් පැත්තෙන් සියළු නළු නිළියන් මෙන්ම ක්‍රීඩක ක්‍රීඩිකාවන්ද බොහෝමයක් ඇතුලත්ය.

රාජපක්ෂවාදය එක් පසෙකින් ලංකාවේ සාමාන්‍ය ජනයාගේ ජීවන මට්ටම අපහසුතාවයට ලක්කරන ගමන්ම අනෙක් පසින් රෙජීමයට විරුද්ධ පිරිස් අවශෝෂණය කරගනිමින් සිටියි. යුද්ධයට පක්ෂ වූවන් මුලින් ආකර්ෂණය කරගත් ඔවුහු යුධ විරෝදීන්ද තමන් දෙසට නම්මවා ගනිමින් සිටියි.

මීට ආසන්නතම නැමියාවක් දක්වමින් සිටින්නේ මෙරට ප්‍රකට චිත්‍ර හා මූර්ති ශිල්පියෙකු මෙන්ම පශ්චාත් පුරාවිද්‍යා අධ්‍යයතන ආයතනයේ අධ්‍යක්ෂක මහාචාර්ය ජගත් වීරසිංහය. ඔහු විසින් රාජපක්ෂකරණය වී ඇති බවට සෘජු සාක්ෂි නැතත් පසුගිය දින වල ඔහු විසින් දිගින් දිගටම ජාතික රූපවාහිනියේ ප්‍රවෘත්ති හා සම්බන්ධ වූ අතර ජනමතය හසුරුවන වැඩසටහන් වලද පෙනී සිටියි.

සාමය වෙනුවෙන් ස්ථාපිත වූ ලංකාවේ රාජ්‍ය නොවන සංවිධාන ජාලයේ චිත්‍ර හා මූර්ති ශිල්පය හා සබැඳි ප්‍රබලතම රාජ්‍ය නොවන සංවිධානය හා කලා එකතුව වන තීර්ථ කලා එකමුතුව හරහා සාමය විකිණූ ඔහු යුද්ධය හා ජාතිවාදය, වර්ගවාදය තම ධර්මය කරගත් රාජපක්ෂ හවුලේ සෘජු ප්‍රකාශකයා වන ජාතික රූපවාහිනිය හා සම්බන්ධ වන්නේ කෙසේද යන්න ගැටළුවකි.

කලාව සම්බන්ධයෙන් මහාචාර්ය ජගත් වීරසිංහ හට අභියෝග කිරීමක් මෙහිදී සිදුනොවුනත් ඔහු විසින් ලංකාවේ යුද්ධය භාවිතාවෙන් රැස්කරගත් මුදල් (ලංකාවේ යුද්ධයක් නොතිබුණේ නම් හෝ ඔහු සාමය වෙනුවෙන් පෙනී නොසි‍ටියේ නම් මෙකී මුදල් නොලැබෙන බව අනිවාර්යයකි) වල වත් ගෞරවය නොතබා ලද අවස්ථාවෙන් රාජපක්ෂ හා එක්වන්නේ නම් ජගත් වීරසිංහ යනු කොතරම් දක්ෂ කලා ශිල්පියෙකු වුවද ඔහුගේ මනුෂ්‍යත්වය පිළිබඳව ප්‍රශ්ණාර්ථයක් හටගනී.

ජගත් වීරසිංහ කොතෙක් දුරට රාජපක්ෂ වෙනුවෙන් පෙනීසිටීද යන්න කිව නොහැක. අවශ්‍ය නම් තමන්ගේ පොරටෝක්, න්‍යායාත්මක මතවාද තබාගනිමින් රාජපක්ෂගේ පිට කස කසා සිටි‍මේ තෝරාගැනීමක්ද රාජපක්ෂවාදය තුල ඇති නිසා ඒ හා එක්වීමට එතරම් අපහසු වන්නේ නැත. අභියෝගය නම් කිසිඳු ලාභ ප්‍රයෝජනයක් නොගනිමින් (එන්ජීඕ වලට නොවිකුණමින්) සැබෑ මනුෂ්‍ය වර්ගයාගේ උන්නතිය උදෙසා පෙනීසිටීමට අවශ්‍ය හෘද සාක්ෂිය ආරක්ෂාකර ගැනීමයි.

Tuesday, June 15, 2010

යාපනේදි අන්තරේට පහරදීලා - ඇත්තද???




ජීවිතේ තියෙන තරඟකාරිත්වය ගැන කාරුණික වුණු අපේ දානපතීන් දැන් අපිට පත්තර කියවලත් දෙනවා. වෙන කරන්න දෙයක් නැති හින්දා අපිත් ඉතිං ඒක අහගෙන ඉන්නවා. ඒත් ඉතිං ක්ෂණික දේවල විෂ සහිත දේ අන්තර්ගත විය හැකි බවට ආහාර වලින් ගොඩාක් උදාහරණ තියෙනවා. ඒ වගේ දෙයක් තමයි පත්තර කියවලා දෙන " මුල් පිටුව". බන්දුල පද්මකුමාර අපිට පත්තර කියවන ගමන් විෂසහිත දේවළුත් ඇතුල් කරන්න පසුබට වෙන්නේ නැහැ. ඇත්තටම එතුමට ලේක්හවුස් පට්ටම හම්බවෙන්න ‍හේතු තියෙන්නත් ඕනනේ.....

පද්කුමාර හෙවත් මල්කුමාරයා සාමාන්‍යයෙන් මුලින්ම කියවන්නේ අග්නිදිග ආසියාවේ වැඩිපුරම අලෙවිවන පුවත්පත "දිනමිණ". අපි හැමෝමත් බොහෝම ආසාවෙන් අහන්න කැමැති පුවත් තියෙන එකේ උදේ පාන්දරම මල්කුමාරයාගේ මෑණියන් වහන්සේ මතක්වෙනවා මිසක් ඊට වැඩි දෙයක් වෙන්නේ නැහැ.

කොහොමහරි මම කියන්න ආවේ අද උදේ පළවුනු නිව්ස් එකක් ගැන මගේ අදහසක් දක්වන්නයි (මේ නිවුස් එක පත්තරේ තියෙනවා මම දැක්කේ නැහැ.. හැබැයි ඇහුවා)

"දේශපාලන කිරීමට යාපනය විශ්වවිද්‍යාලයට ගිය අන්තරේ (අන්තර් විශ්වවිද්‍යාල ශිෂ්‍ය බල මණ්ඩලය) ට යාපනයේ විශ්වවිද්‍යාල මහා ශිෂ්‍ය සංගමය ප්‍රමුඛ සිසුන් පහරදී පන්නා දමති. තම විශ්ව විද්‍යාලයට දේශපාලනය අනවශ්‍ය බවත්, විෂ පෙවීමට එන පිරිස් ඔවුන් විසින් පන්නා දමා ඇත" මෙම පුවත බොරුවක් බව ලංකාටෲත් ඔස්සේ උදුල ප්‍රකාශ කර ඇත.

එක්පසෙකින් මෙය පට්ටපල් බොරුවකි. දකුණේ විශ්වවිද්‍යාල වල පිරිස් දේශපාලනයැයි කියා තමන්ගේ අනෙක් ෆැකල්ටියේ එවුන් සමස්ත ලෝකයේම හතුරා බව සිතමින් ක්‍රියාකරන විට යාපනයේ විශ්වවිද්‍යාල සිසුන් වඩා පුළුල් දේශපාලන පිලිවෙතක් වෙනුවෙන් පෙනීසිටියෝය. ඔවුන් විසින් ඒ වෙනුවෙන් පොලොව මත කැපකිරීම කළහ. එහෙව් එකේ යාපනය විශ්වවිද්‍යාලයට අන්තරේ දේශපාලනය ඉගැන්විය යුතු නැත.

අනෙක්පසින් අන්තරේ ප්‍රහාර එල්ලකිරීමට යාපනයේ විශ්වවිද්‍යාල සිසුන්ට පැහැදිලි අයිතියක් ඇත. වර්ගඝාතක යුද්ධයකට උඩගෙඩි දෙමින් රට අන්තවාදයකට ගෙනයාමට ජවිපෙ සමඟ ඔවුන්ද පෙනී සිටියහ. ඔවුන් අන්තරේට පහරදිය යුත්තේ ඒ හේතුව නිසා මිසෙක "දේශපාලනය " නිසා‍ නොවේ.

ලංකා‍ව හූරාකන ආණ්ඩුවේ බත්බැලයින් ලංකාවේ ජනතාව දේශපාලනය කරනවාට කිසිම කැමැත්තක් නැත. මන්ද එවිට ඔවුන් පාලකයින්ගෙන් ප්‍රශ්ණ ඇසීමට පෙළඹෙන නිසාය. මේ නිසා දිවයින කතෘතුමගේ සිට ලක්බිම පත්තර ලොක්කා දක්වා ශිෂ්‍යයින් දේශපාලනයෙන් ඈත්කරවීමට බළල් අතක් ලෙස පාවිච්චි වෙති. කුමන දුර්වලතා, නොහැකියාවන්, පසුගාමී තත්ත්වයන් තිබුනත් තවදුරටත් විශ්වවිද්‍යාල ශිෂ්‍යයාගේ දේශපාලන අනන්‍යතාව පවත්වා ගැනීම ගැන අප අන්තරයට ස්තූතිවන්ත විය යුතුය.

වර්ගවාදයට උඩගෙඩි දුන්නද මේ වන විට අන්තරේ විසින් තමන්ගේ දේශපාලන ක්‍රියාමාර්ග වෙතට ‍දමිළ ශිෂ්‍යයාද එක්කරගැනීමේ උත්සාහය පැසසිය යුතුය. සමාජවාදී ශිෂ්‍ය සංගමය මෙන්ම අන්තරේ ඒ වෙනුවෙන් වූ තමන්ගේ නැමියාව මේ වන විට ප්‍රමාණවත් තරමින් පෙන්වාදී ඇත.

එක්පසෙකින් ශුද්ධ වූ දේශපාලනයක් අදහන්නන් ජවිපෙ අතීත ක්‍රියාකාරකම් දෙස බලා ඔවුන්ගේ සාධනීය එලැඹුම් නොසළකමින් සිටින විට අනෙක්පසින් සමස්ත සමාජයේ පොදු හතුරා අප සමාජයේ සියළු දේශපාලනික එළැඹුම් විනාශකිරීමට උත්සාහ දරමින් සිටී. අපට වඩාත් සමීප එහෙත් යම් වැරදි ඇති පිරිස් හා එක්ව කටයුතු කරමින් අප සැමගේ පොදු සතුරා වෙත සාමූහිකව පහරදීමට අප විවෘතවන්නේ නම් එය වඩාත් කාලෝචිතය.